طرز تهیه برنج سرخ‌ شده‌ آجیلی

مناسب برای 6 نفر

367 کالری

این غذای گیاهخواری سالم، یک نسخه‌ تغییر یافته از برنج سرخ‌ شده‌ بیرون‌ بر رستورانی است. این غذا بخاطر روغن کنجد بو داده، بادام هندی بو داده، کره‌ بادام زمینی و دانه‌ های کنجد، یک طعم آجیلی بسیار قوی دارد.

روی برنج، سس بادام زمینی کرمی و خوشمزه ریخته می‌ شود که طعم فوق‌ العاده‌ ای به آن می‌ دهد. اگر به بادام زمینی آلرژی دارید، بجای کره‌ آن از کره‌ بادام هندی، بادام درختی یا دانه‌ آفتابگردان استفاده کنید. دانه‌ های کنجد بو داده را می‌ توانید در بخش ادویه‌ فروشگاه‌ های مواد غذایی پیدا کنید.

با در اختیار داشتن آن، یک مرحله از کارتان کم می‌ شود که می‌ تواند کمک بزرگی برای شب‌ هایی باشد که سرتان شلوغ است.
 
زمان آماده سازی 
10 دقیقه
 
زمان پخت
15 دقیقه
 
مواد لازم
روغن کنجد ۳ قاشق غذاخوری

گلچه‌ های بروکلی ۳ فنجان

قارچ ۸ اونس

برنج قهوه‌ ای دو بسته‌ ۸٫۸ اونسی

بادام هندی نصف فنجان

تخم‌ مرغ ۲ عدد

سس سویا ۳ قاشق غذاخوری

فلفل سیاه یک چهارم قاشق چایخوری

کره‌ بادام زمینی یک چهارم فنجان

سرکه‌ برنج ۱ قاشق غذاخوری

1 قاشق غذاخوری آب

دانه‌ کنجد بوداده ۱ قاشق غذاخوری
 
مراحل پخت
1.یک قاشق غذاخوری روغن را در یک تابه‌ نچسب بزرگ روی شعله‌ متوسط بالا گرم کنید. بروکلی و قارچ را اضافه نمایید. ۶ دقیقه بپزید. مخلوط بروکلی را از تابه بیرون آورید (نیازی به تمیز کردن تابه نیست).

2.دو قاشق غذاخوری روغن باقی‌ مانده را به تابه اضافه کنید. برنج و بادام هندی را بریزید و ۵ دقیقه بپزید. تخم‌ مرغ ها را اضافه کرده و یک دقیقه بپزید. سپس مخلوط بروکلی، ۱ قاشق غذاخوری سس سویا و فلفل را بریزید.

3.دو قاشق غذاخوری سس سویای باقی مانده، کره، بادام زمینی، سرکه و ۱ قاشق غذاخوری آب را در یک کاسه بریزید و بهم بزنید. روی مخلوط برنج، مخلوط کره بادام زمینی و دانه‌ های کنجد را بریزید و سرو کنید.


منبع: سایت راستینه